1. Administrator danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o Ochronie Danych Osobowych Administratorem (RODO) informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Hurtownia Instalacji (Operator) z siedzibą w Swarzędzu przy ulicy Paderewskiego 53. Kontakt z administratorem danych osobowych: biuro@hurtowniainstalacji.pl.
2. Cele
Operator przetwarza Państwa dane osobowe w następujących celach:
a. zawarcia i wykonania łączącej Strony umowy, w szczególności umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, zapewnienia dostępu do usług
b. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, w szczególności w zakresie rachunkowości, wystawiania faktur i dokumentów księgowych, udzielania odpowiedzi na reklamacje oraz zapewnienia bezpieczeństwa sieci zgodnie z obowiązującymi przepisami. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny)
c. prowadzenia analiz marketingowych i komunikacji marketingowej w celu ulepszania usług, w tym także profilowania w celu dostosowania treści marketingowych. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora)
d. ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora)
e. wykrywania i zapobiegania nadużyciom – prowadzenie analiz aktywności Użytkowników w serwisach internetowych i aplikacjach, automatycznego wykrywania nadużyć i nieprawidłowego korzystania z serwisów. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora)
f. analitycznym i statystycznym – prowadzenie analiz aktywności Użytkowników w serwisach internetowych i aplikacjach oraz sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy funkcjonalności. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora)
g. w zakresie niezbędnym do ochrony żywotnych interesów Państwa lub innych osób fizycznych (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. d RODO – interes osoby) oraz do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. e RODO – interes publiczny), w szczególności w usługach wykorzystywanych przez centra ratunkowe 112, służby ratownicze, w tym Pogotowie Ratunkowe i Lotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz Państwową Straż Pożarną.
h. administracji wewnętrznej Operatora, w szczególności utrzymania infrastruktury teleinformatycznej i wewnętrznego raportowania. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora).
3. Ciasteczka
Co to jest plik „cookies”?
„Cookies” zwane także jako ciasteczka, to krótkie informacje/pliki tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu przez strony internetowe. Pliki cookies są zaszyfrowane w taki sposób, aby osoby, które nie posiadają uprawnień nie miały do nich dostępu.
Mogą być one odczytywane przez Nas jako Administratora danych osobowych, a także przez systemy należące do innych zaufanych podmiotów, z których technologii korzystamy.
W jakim celu używamy plików „cookies”?
Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej. Postaramy się je opisać poniżej. Jeżeli informacje te okażą się niewystarczające, prosimy o kontakt z nami. Cele używania cookies:
- zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
- wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;
- stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
- utrzymanie stanu sesji — jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania ze strony internetowej;
- tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics oraz HotJar; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny, pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci;
Co ważne, wiele plików cookies ma dla nas charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Państwa tożsamości.
4. Zgłaszanie sprzeciwu
Przysługuje Państwu prawo do zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych oparte na art. 6 ust 1 lit f, w tym na profilowanie Państwa danych.
5. Komunikacja marketingowa
W zakresie dobrowolnych zgód wynikających z ustaw szczególnych (np. prawo telekomunikacyjne) mogą być do Państwa kierowane komunikaty marketingowe za pośrednictwem wiadomości e-mail lub sms.
6. Przekazywanie danych osobowych
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom zewnętrznym: bankom i operatorom płatności, operatorom telekomunikacyjnym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie prowadzenia biura obsługi klienta, biurom księgowym, dostawcom usług IT, agencjom marketingowym lub innym podmiotom współpracującym.
7. Przekazywanie danych osobowych poza obszar UE
Operator nie planuje przekazywania danych poza obszar Unii Europejskiej.
8. Retencja danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wymagany do wykonania umowy, wymagany do spełnienia wymogów wynikających z obowiązujących przepisów lub inny okres wynikający z wewnętrznych wymagań operacyjnych, jak właściwe zapewnienie dostępu do usług, ułatwienie zarządzania relacjami z użytkownikiem czy reagowanie na roszczenia prawne i zapytania organów regulacyjnych, w zależności od tego, który okres jest dłuższy. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora. W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia właściwej zgody.
9. Prawa użytkownika
Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do dotyczących go danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania jego danych osobowych jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Każdemu Użytkownikowi przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, które Użytkownik dostarczył administratorowi np. poprzez otrzymanie od administratora danych osobowych Użytkownika, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie. Z powyższych praw można skorzystać przesyłając wniosek na adres iod@hurtowniainstalacji.pl, danych, których zgłoszenie dotyczy, jak i uwierzytelnienie osoby zgłaszającej w celu potwierdzenia uprawnienia do złożenia takiego wniosku.